Genel Bilgiler
Personel Daire Başkanlığı 124 sayılı Yükseköğretim Üst Kuluşları ile Yükseköğretim Kurumlarının İdari Teşkilatı Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 29. maddesine istinaden kurulmuş olup, Başkanlığın görev tanımı mezkur Kanun Hükmünde Kararnamede;
b) Üniversite personelinin atama, özlük ve emeklilik işleriyle ilgili işlemleri yapmak,
c) İdari personelin hizmet öncesi ve hizmetiçi eğitimi programlarını düzenlemek ve uygulamak,
KALİTE POLİTİKAMIZ
Üniversitemizin Misyonu, Vizyonu ve Stratejik Amaçları doğrultusunda Başkanlığımızca mevzuata uygun olarak personelimizin memnuniyeti ve sürekli iyileştirmeyi hedefleyen Kalite Yönetim Sistemi oluşturmak adına;
*Üniversitemiz ve bağlı birimlerinin misyon ve vizyonları doğrultusunda faaliyetlerimizin etkin bir şekilde yürütülmesini sağlamak ve sürekli iyileştirmeyi hedefleyerek sonuç odaklı bir Kalite Yönetimi Sistemi oluşturmak,
*Kalite Yönetim Sisteminin tüm personelimiz tarafından içselleştirerek kalite yönetimi bilincine sahip olmalarını sağlamak,
*Kalite Yönetim Sistemi doğrultusunda Başkanlığımız kalite anlayışını kurum içi ve dışı paydaşlarımıza da yansıtarak paydaşlarımızın memnuniyetini arttırmak,
*Sürekli iyileştirme anlayışı kapsamında yürütülen hizmetlerin deneyimli, güvenilir, özverili, eğitim seviyesi yüksek, görev bilincine sahip sistemli çalışan personel ile yürütmek,
*Hizmetlerimizin sunumunda kanunların vermiş olduğu yetkileri hukuka, iş ahlakı ve etik değerlere, tarafsızlık ve eşitlik ilkelerine bağlı olarak sunmayı esas almaktır.
KISA VADE PLANLAMASI 1-6 AY
* Güncel Durum Analizi: Üniversitenin geneli üzerinde özellikle idari kadrolarda görev yapan personelin durumlarının değerlendirilerek birim bazında personel dağılımlarının yapılması, idari kadro norm planlamalarının yapılması, personelin hangi alanlarda hizmet içi eğitime ihtiyaç duyduklarının tespit edilmesi.
* İnsan Kaynakları Teknolojileri: Yeni insan kaynakları teknolojilerinin ve sistemlerinin entegrasyonu ve kullanımı.
* Eğitim Programları: Acil ihtiyaç duyulan eğitim programlarının planlanması ve uygulanması.
* Performans Değerlendirme: Kısa vadeli performans değerlendirme süreçlerinin yapılması ve geri bildirim sağlanması
* İletişim ve Motivasyon: Çalışanlar arasında etkili iletişim ve motivasyon stratejilerinin uygulanması.
ORTA VADE PLANLAMASI 6 AY- 2 YIL* Stratejik Planlama: Orta vadeli insan kaynakları stratejilerinin geliştirilmesi, iş gücü planlaması ve yetenek yönetimi.
* İş Süreçleri İyileştirme: İnsan kaynakları süreçlerinin ve politikalarının gözden geçirilmesi ve iyileştirilmesi.
* Kariyer Gelişimi: Personelin kariyer gelişim planlarının oluşturulması ve uygulanması.
* Eğitim ve Gelişim Programları: Orta vadeli eğitim ve gelişim programlarının planlanması ve etkili bir şekilde uygulanması.
* Performans Yönetimi: Performans değerlendirme sistemlerinin geliştirilmesi ve uygulamada sürekliliğin sağlanması.
UZUN VADE PLANLAMASI 2 YIL ve ÜZERİ
* Kurumsal Kültür ve Değerler: Kurum kültürünün ve değerlerinin güçlendirilmesi için uzun vadeli stratejiler geliştirilmesi.
* Yetenek Yönetimi Stratejileri: Yetenek yönetimi ve liderlik geliştirme programlarının uzun vadeli planlaması.
* Trendler : İnsan kaynakları yönetiminde diğer kamu kurum ve kuruluşlarının iyi uygulama örneklerinin analizlerinin yapılarak Üniversitemizde uygulanması.