Akademik Büro Şube Müdürlüğü

Akademik Büro Şube Müdürlüğü

Akademik Büro  Şube Müdürlüğünce, ilgili mevzuat, Bingöl Üniversitesi Rektörlüğü ve Personel Daire Başkanlığınca belirlenen amaç, ilke ve talimatlar doğrultusunda, Şube Müdürlüğüne ilişkin görevlerin sağlıklı, düzenli ve uyumlu bir şekilde yürütülmesi, planlanması, koordine edilmesi ve denetlenmesi işlemleri yürütülmektedir.

Bu kapsamda Şube Müdürlüğünün Görev/İş, Yetki ve Sorumlulukları şunlardır.

  • Şube Müdürlüğünün görev alanına giren konuların sağlıklı, düzenli ve verimli bir şekilde, ilgili mevzuata uygun olarak yürütülmesini planlamak, koordine etmek ve denetlemek,
  • Sorumluluğundaki hizmetlerin yürütülmesi için gerekli plan ve yönergeleri hazırlamak,
  • Yükseköğretim Kurumu veya diğer resmi kurumlardan istenilen istatistik vb bilgilerin gönderilmesini sağlamak,
  • Şube Müdürlüğünün faaliyetlerini ilgilendiren mevzuatı takip etmek,
  • Şube Müdürlüğünün çalışma konularına ilişkin plan ve programlar yapmak ve çalışmaların bu plan ve programlar uyarınca yürütülmesini sağlamak,
  • 2547 sayılı kanunun 35. maddesine göre başka üniversitelerde görevlendirilen akademik personelin nakil işlemlerini yapmak,
  • Yabancı Uyruklu Personellerin iş ve işlemlerini yapmak,
  • ÜNİP kapsamındaki iş ve işlemleri yapmak,
  • ÖYP kapsamındaki iş ve işlemleri yapmak,
  • 1416 Sayılı Kanun uyarınca eğitim gören öğrencilerle ilgili işleri yapmak,
  • Ders görevlendirme iş ve işlemlerini yapmak,
  • Üniversitelerarası Kurul yazışmalarını yapmak,
  • Akademik personelin göreve başlama ve ayrılış işlemlerini yapmak,
  • Akademik personelin Mal Bildirimi işlemlerini yapmak,
  • Pasaport işlemlerini yapmak,
  • Çalışma Belgesi işlemlerini yapmak,
  • HİTAP veri girişlerini yapmak,
  • Personel Özlük İşleri Otomasyonuna verileri işlemek,
  • Akademik personelin tüm izin ve görevlendirme iş ve işlemlerinin yapılması,
  • Görev alanı ile ilgili Başkanlığın ve Üniversite web sayfasında duyuru ve haberleri yapmak.
  • Daire Başkanlığından gönderilen evrakın ilgili mevzuat çerçevesinde işlem görmesini sağlamak,
  • Daire Başkanının vereceği diğer görevleri yapmak.
  • Şube Müdürlüğünün çalışma ve usullerini gözden geçirerek bağlı birimlerin görevlerini etkinlikle yerine getirebilmesi için yetkisi içindeki tedbirleri almak,
  • Şube Müdürlüğünün işlevleri ile ilgili üst kademenin istediği raporları hazırlamak,
  • Şube Müdürlüğü personelini denetlemek ve Daire Başkanının verdiği direktifler doğrultusunda çalışanlarına emir vermek,
  • Şube Müdürlüğü’nün çalışmaları hakkında Daire Başkanına bilgi vermek ve önerilerde bulunmak.